“Brenning feilet”-feilmelding dukker opp i Lage Film

Svar-ID 13438

Hvis studio rapporterer “Brenning feilet” når du prøver å lage en optisk disk som en DVD, prøv hvert av de følgende punkter i denne rekkefølgen til problemet er løst.

·    Oppdater til den siste patch: Bruk menyen Hjelp Ø Programvareoppdateringer for å se til at du har de siste oppdateringene til Studio-programmet.

·    Bruk Sikkerhetsmodus-brenningsalternativet i Lage disk-innstillingene: I Studio, klikk på Innstillinger Ø Lage disk. Under boksen markert Brennealternativer, velger du ”Sikkerhetsmodus: lag diskinnhold, og brenn”, ved å klikke på den første radioknappen foran innstillingene, og deretter OK. Hold deg til denne innstillingen til problemløsningen er fullført.

·    Gjenstart Studio: Lukk Studio, og start det på nytt. Prøv å lage disken igjen ved hjelp av sikkerhetsmodus som ovenfor.

·    Gjenstart PC-en: Prøv å åpne døren til DVD-brenneren. Lukk Studio og gjenstart PC-en hvis den ikke åpner seg. Etter å ha gjenstartet Studio, prøv å lage DVD-en igjen i sikkerhetsmodus.

·    Verifiser media: Se til at det er et tomt, engangsskrivbar eller gjenskrivbart media i DVD-brenneren, og at DVD-brenneren støtter mediatypen du bruker. Under problemløsningen anbefaler vi normalt gjenskrivbart media for å redusere antallet ødelagte disker. Vi anbefaler likevel å prøve engangsskrivbare (-/+ R) DVD-er, hvis du kun har brukt gjenskrivbart media (RW). For pålitelighet anbefaler Pinnacle å bruke en DVD-merkevare, som Sony, Apple eller Memorex. Under problemløsningen anbefaler vi å prøve en DVD fra en eller flere ulike produsenter.

·    Rediger registeret: Dette trinnet bør kun forsøkes hvis alt det følgende stemmer: Du har tatt en back-up av registeret før du har utført endringer og vet hvordan du gjenhenter registeret til forrige tilstand, du har redigert registeret vellykket før, og du er komfortabel med risikoen i forbindelse med redigeringen av registeret. Hvis du ønsker å fortsette, slett Recorder-nøkkelen i følgende registreringssti (stor bokstav kan variere):

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\VOB\CDRApp\Recorder

Denne endringen tvinger brenner-motoren til å utføre hele driverskanningen igjen.